Nämä varausehdot koskevat kaikkia Villa Uleån majoituskohteita.

(Päivitetty 19.8.2025)

Varaus- ja maksuehdot

Lomana Oy / Villa Uleå, y-tunnus 2902641-5 (myyjä) noudattaa lomakohteen vuokrauksessa näitä sopimusehtoja. Ehdot sitovat kumpaakin osapuolta sen jälkeen, kun Villa Uleå on toimittanut varaajalle (asiakas) varausvahvistuksen sähköpostitse tai puhelimitse. Internet-varauksen ollessa kyseessä varaaja saa vahvistuksen suoraan varausjärjestelmästä.Varauksen tekijän tulee olla varausta tehdessään täysi-ikäinen (18 vuotta täyttänyt). Vuokraaja vastaa siitä, että kaikki tilojen käyttäjät noudattavat näitä ohjeita. Myyjä varaa oikeuden hyväksyä/kieltäytyä alaikäisten majoittamisesta ilman täysi-ikäisen huoltajan tai perheenjäsenen valvontaa.

Varaaminen ja maksut verkkokaupassa

Asiakas tekee itse haluamansa varaukset internetissä ja maksaa koko summan varausta tehdessään. Asiakas vastaa siitä, että hän tulostaa itselleen kuitin sekä varausehdot. Varausohjelma lähettää varausvahvistuksen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli et saa varausvahvistusta, otathan yhteyttä suoraan myyntipalveluun.Verkkokaupan hinnat voivat vaihdella vapaana olevan kapasiteetin ja ajankohdan mukaan. Verkkokaupassa voidaan käyttää erillisiä kampanjakohtaisia peruutusehtoja, jotka mainitaan kyseisen tarjouksen tiedoissa. Hinnat voivat myös poiketa myyntipalvelun tai vastaanoton puhelimitse antamista hinnoista. Virheellinen hintatieto ei sido myyjää, jos virhe on sillä tavoin selvä, että kuluttajankin olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon. Tällainen tilanne on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

Maksut

Varauksen koko arvo veloitetaan varauksen teon yhteydessä. Verkkokaupassa tehdyissä varauksissa maksu suoritetaan varausta tehdessä luottokortilla tai verkkopankkimaksuna. Sähköpostilla tai puhelimitse tehdyistä varauksista lähetetään asiakkaalle sähköpostitse lasku, joka tulee maksaa heti. Varauksen hintaan lisätään tällöin toimistomaksu 10€.Verkkokaupassa tehtyjen varausten maksaminen tapahtuu Paytrail-sivuston kautta. Verkkokaupassa tehdyistä varauksista ei peritä toimitusmaksua. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Nets Oy, yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Nets Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa. Nets Oy Y-tunnus 0107810-9 Teollisuuskatu 21 00510 Helsinki Puhelin (09) 69 641. Hyväksytyt maksutavat: verkkopankki- ja korttimaksut. Hyväksytyt maksukortit: Visa debit ja credit sekä Visa Electron ja MasterCard debit ja credit.Varausmaksu tulee olla kokonaisuudessaan maksettu ennen varauksen alkamista.

Varauksen peruuttaminen ja muuttaminen

Normaalihintaisiin majoitusvarauksiin voi tehdä muutoksiaNeljätoistavuorokautta (14 vrk) ennen majoituksen alkua seuraavin ehdoin: muutokset varausjakson ajankohtaan palvelumaksun (50€) hinnalla. Mikäli muutos tehdään kalliimpaan ajankohtaan, tulee varaajan maksaa lisäksi hinnan erotus. Mikäli muutos tehdään edullisempaan ajankohtaan, ei asiakkaalle palauteta hinnan erotusta. Varauksen voi perua palvelumaksun hinnalla (50 €) viimeistään 30 vuorokautta (30 vrk) ennen majoituksen alkua. Mikäli peruutus tehdään tätä myöhemmin tai majoituksen aikana, peritään peruutuskuluna 100 % varauksen arvosta

Peruutukset

Peruutukset on aina tehtävä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen (villa.oulu@lomana.fi). Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, kun tieto peruutuksesta on tullut myyntipalveluun. Toimistoajan (arkisin 10.00 – 16.00) ulkopuolella ilmoitettu peruutus katsotaan tapahtuneeksi seuraavana toimistopäivänä.

Myyjän oikeus perua varaus

Mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure), myyjä voi peruuttaa varauksen. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa summa takaisin. Jos varaus joudutaan keskeyttämään asiakkaan häiriökäyttäytymisen takia ei maksuja palauteta.

Huoneistoon pääsy

Majoituskohteiden ovet toimivat numerokoodilla, jotka asiakas saa varauksen yhteydessä erillisellä viestillä tai varausvahvistuksessa.

Oleskelu lomakohteessa

Lomakohde on asiakkaan käytettävissä tulopäivästä klo 16.00 lähtöpäivään klo 11.00. Vuokraan sisältyy varatun lomakohteen käyttöoikeus varatulle ajalle, normaalit energiakulut, kalusteet, keitto- ja ruokailuastiat, ruokailuvälineet, patjat, peitot ja tyynyt sekä astianpesuaine ja wc-paperi sisältyvät hintaan. Liinavaatteet, loppusiivous ja pyyhkeet sisältyvät myös aina majoituksen hintaan. Ilmainen wifi sisältyy hintaan. Sähkö/hybridiautojen lataus on kielletty. Loppusiivous ei sisällä astioiden pesua eikä roskien vientiä. Villoissa saa majoittua enimmillään kahdeksan (8) henkilöä ja lisävuoteissa kaksi (2) henkilöä. Lisävuoteiden käytöstä, juhlista ja muista tilaisuuksista, joissa lomakohteen henkilömäärä tilapäisesti ylittyy, tulee sopia ennakkoon myyjän kanssa. Majoituskohteissa ja sen yleisissä tiloissa on voimassa yleinen hiljaisuus yöaikaan klo 22:00 – 8:00, jota asiakkaan tulee noudattaa. Tupakointi on kielletty kaikissa sisätiloissa. Asiakas on velvollinen maksamaan lomakohteen siivoamisesta aiheutuvat kulut (minimiveloitus 750 €) siinä tapauksessa, että lomakohteen sisätiloissa on tupakoitu. Mahdollisen väärinkäytöksen tullessa ilmi myyjällä on oikeus keskeyttää oleskelu huoneistossa. Asiakkaalla ei tällaisen tilanteen sattuessa ole oikeutta korvaukseen menetystä oleskeluajasta. Lomahuvila Villa Uleå A, B ja C ei saa lemmikkieläimiä tuoda. Lomahuvila D on koirat sallittu erillistä Myyjän antamaa lupaa vastaan, varaustiedustelu on tehtävä etukäteen myyntipalveluun. Lemmikin tuonti ilman myyjän lupaa on kielletty. Myyjä toimittaa erilliset ohjeet lemmikinomistajalle varauksen yhteydessä. Asiakas on velvollinen maksamaan lomakohteen siivoamisesta aiheutuvat kulut (minimiveloitus 750 €) siinä tapauksessa, että lomakohteen sisätiloihin on tuotu lemmikki. Mahdollisen väärinkäytöksen tullessa ilmi myyjällä on oikeus keskeyttää oleskelu huoneistossa. Asiakkaalla ei tällaisen tilanteen sattuessa ole oikeutta korvaukseen menetystä oleskeluajasta. Asiakas on vastuussa lomakohteessa aiheuttamistaan vahingoista. Aiheutuneesta vahingosta on heti ilmoitettava myyntipalveluun tai päivystykseen soittamalla tai sähköpostitse. Asiakas on velvollinen korvaamaan aiheuttamansa vahingot täysimääräisesti. Mikäli asiakas rikkoo lomakohteen sääntöjä, myyjällä on oikeus keskeyttää asiakkaan varaus välittömästi. Asiakkaalla ei tällaisen tilanteen sattuessa ole oikeutta korvaukseen menetystä oleskeluajasta. Päivystyskäynneistä, jotka aiheutuvat asiakkaan toiminnasta ja/tai huolimattomuudesta tai tuottamuksellisuudesta hotelli varaa oikeuden periä asiakkaaltaan siitä aiheutuvat kustannukset. Tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi avainten kadottamisesta aiheutuvat päivystyskäynnit, asiakkaan häiriökäyttäytymisestä aiheutuvat päivystyskäynnit, asiakkaat toiminnasta myyjälle aiheutuvat siivouskustannukset ja muut vastaavat kulut. Päivystyskäynti arkisin klo 8-20 75€, pyhäpäivinä 150€ alv 0%. Edellä mainittujen kellonaikojen ulkopuolella maksu on kaksinkertainen. Lisäksi peritään lähtömaksu 35,00€/arki ja 50,00€/pyhä. Myyjällä on oikeus periä lomakohteeseen saapumisen yhteydessä asiakkaalta 350 € suuruinen vakuusmaksu asiakkaan velvoitteiden täyttämisen vakuudeksi ja vahingon varalta. Vahinkojen korvaus, sekä ylimääräisestä siivouksesta aiheutuvat kustannukset voidaan pidättää vakuusmaksusta. Asiakas luovuttaa lomakohteen lähtöpäivänä viimeistään klo 11.00. Jos asiakas lähtee muuna aikana, on avainten luovutuksesta ja mahdollisen vakuusmaksun palautuksesta sovittava myyjän kanssa hyvissä ajoin etukäteen. Jos asiakas lähtee normaalista poikkeavaan aikaa (esim. yöllä) tai jos asiakas ei ilmoita lähdöstään, on myyjällä oikeus palauttaa vakuusmaksu jälkikäteen.

Löytötavarat

Myyjä ei vastaa asiakkaan huoneistoon jättämien tavaroiden säilytyksestä tai edelleen lähettämisestä. Löytötavarat voidaan postittaa asiakkaalle, tällöin asiakas tilaa postituspalvelun itse ja myyjä perii asiakkaalta 35€ toimistomaksun tavaran toimittamisesta postitoimistoon.

Ylivoimainen este

Myyjä ei vastaa sellaisesta asiakkaalle aiheutuneesta vahingosta, joka aiheutuu ennalta arvaamattomasta ylivoimaisesta esteestä (force majoure) tai vastaavasta syystä (esim. sähkökatkot tai luonnonilmiöt kuten hyönteiset), joka ei ole johtunut myyjästä ja jonka seurauksia myyjä ei kohtuudella ole voinut estää. Myyjä ei myöskään vastaa vahingoista tai seurauksista, jotka aiheutuvat normaaleista luonnonilmiöistä.

Huomautukset ja valitukset

Kaikki lomakohteeseen liittyvät huomautukset ja valitukset on osoitettava viipymättä niiden aiheen ilmaannuttua ja varauksen aikana suoraan myyntipalveluun tai päivystykseen. Jos asiakas ei ilmoita havaitsemiaan puutteita heti vuokra-aikana myyjälle, katsotaan lomakohteen olevan sopimuksen mukaisessa kunnossa. Vasta vuokra-ajan jälkeen ilmoitettuja puutteita ei voida yhdessä todeta, eikä myyjä ole niistä korvausvelvollinen..

Villa Uleån oikeus hintojen muutoksiin

Sopimuksen syntymisen jälkeen myyjällä on oikeus korottaa ja vastaavasti velvollisuus alentaa sovittua hintaa, jos majoituksen hintaan vaikuttavat verot tai julkiset maksut muuttuvat.

Henkilötietojen käyttö

Palvelun varaajan henkilötiedot lisätään Lomana Oy:n markkinointirekisteriin, jonka kautta saat esimerkiksi saapumisohjeet kohteeseen ja muuta hyödyllistä tietoa koskien varaustasi. Tulet saamaan jatkossa sähköpostilla markkinointiviestintäämme. Tietojasi käsitellään yksityisyydensuojailmoituksen mukaisesti ja voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa. Tietoja ei luovuteta muuhun käyttöön. *** Yksityisyydensuojailmoitus – Hotellinx NetRes – Yleinen tietosuoja-asetus Hotellinxin ja Profit Roomin pilvipalveluna toimitettava ohjelmisto (jäljempänä ’palvelumme’) tarjoaa pääsyn hotellivarauksiin internetyhteyden avulla. Käytämme ja keräämme sinusta mahdollisimman vähän ja sellaisia tietoja, jotka ovat välttämättömiä online-varauspalvelujen tarjoamiseksi. Teemme tämän yksityisyyden suojasi huomioon ottaen ja yksityisyyttäsi kunnioittaen.

Evästeet

Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka palvelin tallentaa laitteellesi, kun käytät palvelua. Tallennamme evästeitä laitteellesi, jotta voimme tunnistaa sen palatessasi varausjärjestelmään. Jos et halua, että evästeitä käytetään, voit kieltää evästeet selaimesi asetuksissa. Voit myös poistaa kaikki selaimeesi tallennetut evästeet (ks. selaimen ohjesivut).